SKI servis
PROVOZ NA SEZÔNU 24/25 ZAHÁJEN!
Naše stroje od české firmy TFA a zkušená obsluha Vám zaručí vynikající svezení na Vašich lyžích, běžkách či snowboardech.
Pravidelný servis dokáže prodloužit životnost lyže (snowboardu či běžek) a výrazně zlepšit jízdní vlastnosti a kluznost. Přece jen, když už jedete na drahý zájezd, chcete si to tam užít. Pravidelným servisem si zajistíte lepší stabilitu na ledových plotnách a lepší skluz na čerstvém sněhu.
SJEZDOVÉ LYŽE | ||
Diagnostika a seřízení vázání (na stroji Wintersteiger Safetronic, s dokladem) | 200,- | |
Junior MALÝ servis – do 130 cm | 399,- | |
Junior VELKÝ servis – do 130 cm | 599,- | |
MALÝ servis – očistění a broušení skluznice na brusném pásu – broušení a úhlování hran diamantovými kotouči – vybroušení finální struktury skluznice na kameni – napuštění skluznice voskem, leštění | 599,- | |
VELKÝ servis – malý servis + oprava rýh ve skluznici | od | 749,- |
Doplňkové práce: | ||
Voskování skluznice | 200,- | |
Úhlování hran (boční + spodní, pouze pokud to stav vybavení dovolí) | 250,- | |
Montáž vázání | od | 350,- |
Montáž carvingové desky | od | 250,- |
Demontáž vázání | 70,- | |
Posun jedné části vázání | od | 150,- |
Kolíčkování – 1 ks | 10,- | |
Vyvložkování pouzdrem – plast | 30,- | |
– kov | 50,- |
BĚŽECKÉ LYŽE | ||
MALÝ servis – čištění, broušení skluznice, voskování a leštění | 399,- | |
VELKÝ servis – čištění, oprava a broušení skluznice, voskování a leštění | 499,- | |
Čištění skluznice od stoupacího vosku | 150,- | |
Doplňkové práce: | ||
Montáž vázání – vrtání | 150,- | |
– nacvaknutí | 50,- | |
Demontáž vázání | 60,- | |
Kolíčkování – 1 ks | 10,- | |
Vyvložkování pouzdrem – plast | 30,- | |
– kov | 50,- | |
Voskování skluznice | 200,- | |
Čištění a impregnace mohérového pásu | 190,- | |
Výměna mohérového pásu (páru) | 390,- | |
Zkrácení holí (pár) | 190,- | |
Výměna talířku (1 ks) | 90,- | |
Lepení patek lyží (1 ks) | 200,- |
SNOWBOARDY | ||
MALÝ servis – broušení hran a skluznice, voskování a leštění | 599,- | |
VELKÝ servis – oprava a broušení skluznice, broušení hran, voskování a leštění | od | 799,- |
Servis SNB s vázáním | +50,- | |
Doplňkové práce: | ||
Montáž a nastavení vázání | 120,- | |
Preparace skluznice | 250,- | |
Broušení hran – z boku | 120,- |
SKIALPOVÉ LYŽE | ||
Montáž vázání | 599,- | |
Ostatní úkony dle domluvy se servisním technikem |
LEDNÍ BRUSLE | ||
Broušení – STANDARD | 99,- | |
Broušení – POŠKOZENÉ | 149,- | |
Broušení – NOVÉ BRUSLE | 149,- |
POSEZÓNNÍ SERVIS LYŽÍ/SNB | ||
– očistění a broušení skluznice na brusném pásu – oprava skluznice – broušení a úhlování hran diamantovými kotouči – vybroušení finální struktury skluznice na kameni – napuštění skluznice voskem – povolení vypínacích sil – promazání vázání Po tomto servisu jsou lyže nachystané k uskladnění na léto. Na lyžích necháváme vrstvu vosku, aby přes léto skluznice snevyschla. Na podzim přijdete a my vám vosk ZDARMA stáhneme a skluznici vyleštíme, tak aby byly lyže připraveny na první sníh v sezóně. | 690,- |
Servis provádíme většinou do 48 hod.
Příplatek za expresní služby 50% - do 24 hod. (Realizace dle vytížení servisu).
Provoz ski servisu od pondělí do pátku. Víkendy je servis mimo provoz (vyjma seřizování vázání).
Platnost ceníku od 1.11.2024.
Jak často znamená pravidelný servis?
To je velice diskutabilní téma, obecně však platí: „Kdo maže, ten jede!“ V praxi to znamená, že by se lyže po každém dni lyžování měli navoskovat kluzným voskem, aby se zachovaly jejich vlastnosti a skluznice nevysychala. U hran se při delším používání tvoří tzv. otřep (samozřejmě se hrana také tupí), který je nežádoucí na funkčnost lyží. Většinou vzniká při smýkaném oblouku a na tvrdém, zledovatělém povrchu. Dá se odstranit na místě kapesním brouskem. Doporučujeme však po delším lyžování na zledovatělém povrchu dát lyže do servisu. Zbrousíme skluznici, hranu naformátujeme a znovu nabrousíme na požadované úhly. Pokud lyžujete na čerstvě napadeném přírodním sněhu, který je měkký, hrany se tak rychle netupí, a i vosk déle vydrží. Umělý sníh a jarní firn jsou zpravidla ostřejší, vyrývají vosk ze skluznic a rychleji tupí hrany.
Každý servis začíná takzvaným hrubým broušením. Lyže (SNB, běžky) se zbrousí na brusném pásu, odstraní se nečistoty, při velkém servisu přebytečný natavený materiál skluznic, lyže se takzvaně naformátuje.
Samozřejmostí každého servisu je vyseknutí struktury na kameni. U většiny servisů provádíme základní (lineární) strukturu. Na přání zákazníka je možnost i vlastních struktur. Struktura vyseknutá kamenem skluznici vyhladí, zbaví ji chlupů po předchozím broušení na pásu. Takto připravená lyže lépe vede, neplave pod Vámi a máte ji dokonale pod kontrolou. Je to dáno právě strukturou, která odvádí rozpuštěný sníh (vodu) z pod lyže. Podobně jako dezén pneumatik u auta.
K úhlování hran používáme stroj TFA Finisher, který pomocí diamantových kotoučů takzvaně vylapuje hranu do dokonalé hladkosti. Ta pak v sobě nemá žádné vrypy od brusného pásu, je dokonale ostrá a déle vydrží. Díky této technologii Vás nezaskočí zledovatělé plotny, ani zmrzlé sjezdovky.
Na tomto stroji je možnost nastavit rozsah podbroušení hran od 0,6° do 2,5° (zkušenější lyžař = menší podbrus). Tomu odpovídá i broušení bočních hran, kdy je nutno nastavit úhel tak, aby výsledný – efektivní – úhel byl maximálně 90°.
Naše stroje jsou nastaveny na univerzální úhly, použitelné pro všechny typy lyžařů. Pokud máte speciální požadavky, informujte o tom obsluhu.
Nedílnou součástí servisu je voskování. Používáme vosky renomované firmy Swix (v naší nabídce je celá řada produktů této firmy) a stroj TFA Waxpo, který nanese na skluznici velké množství vosku, ten se vpije do skluznice a po zaschnutí se přebytečný vosk odstraní kartáčem, aby na lyži zůstal pouze tenký film a vynikla struktura. Vosk používáme univerzální, pro široké rozmezí teplot. Pro aplikaci speciálních vosků se domluvte s obsluhou.
Takto připravené lyže poté na sjezdovce mají výrazně lepší jízdní vlastnosti a jste schopni využít 100% potenciálu Vašeho vybavení.
Většina lyžařů nechává servis lyží až na podzim. Správně by se měl lyže po sezóně přinést do servisu, aby se nabrousili, a hlavně se nanesla větší vrstva vosku, která během letního období zamezí vysychání skluznice. Takto zakonzervované lyže na podzim vykazují mnohem lepší a také déle trvající kluzné vlastnosti než lyže servisované těsně před odjezdem.
Nepodceňujte přípravu!